Bent u niet tevreden?
De huisartsen en medewerkers doen hun uiterste best om patiënten kwalitatief goede zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Of u vindt dat u niet op de juiste manier behandeld bent. Als dat zo is, horen wij dit graag. Uw reacties en uw klachten geven ons de mogelijkheid om te verbeteren. We horen het ook graag wanneer u wel tevreden bent. Ook tips of ideeën om onze dienstverlening verder te verbeteren horen we graag!
Bespreek uw onvrede met de zorgverlener
Als u niet tevreden bent, kunt u dat rechtstreeks melden bij een van de medewerkers van de Spoedpost Huisartsen. Dat kan bij de betrokken zorgverlener zijn, maar ook bij een collega. Vindt u het lastig of komt u er niet uit? Dan kunt u uw klacht ook schriftelijk indienen. Dat kan op verschillende manieren:
- Vul het klachtenformulier in op deze webpagina en verstuur het. Dit gaat via een beveiligde verbinding.
- Stuur een mail naar klachtenfunctionaris@gezondrivierenland.nl
- Stuur een brief naar onze klachtenfunctionaris:
Spoedpost Huisartsen Gelders Rivierenland
T.a.v. de klachtenfunctionaris
President Kennedylaan 1a
4002 WP Tiel
Zet in de brief uw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, handtekening en een duidelijke beschrijving van de gebeurtenis en wat uw klacht hierover is. Dient u een klacht in namens een andere patiënt? Dan hebben wij een machtiging nodig van de betreffende patiënt. Zonder deze machtiging kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Download de machtiging, laat deze ondertekenen en stuur deze mee met de brief.
Wat doen wij met uw klacht?
De klachtenfunctionaris neemt zo snel mogelijk contact met u op. Samen bespreekt u de klacht en kijkt u hoe u de klacht op kunt lossen. Soms is dat bijvoorbeeld door een gesprek met de zorgverlener. Hierbij zal de klachtenfunctionaris bemiddelen. Deze persoon kiest geen partij, maar helpt u en de Spoedpost Huisartsen om de klacht op te lossen.
Externe klachtencommissie
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met de externe klachtencommissie waarbij de Spoedpost Huisartsen Gelders Rivierenland is aangesloten:
Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven