Veelgestelde vragen
Ben je niet thuis en heb je een medische klacht die niet kan wachten? Neem dan contact op met de spoedpost huisartsen in de regio waar je op dat moment bent.
Het kan erg druk zijn bij de spoedpost huisartsen. Een medische situatie inschatten kost tijd. Soms bellen mensen met vragen die niet voor de spoedpost huisartsen zijn. Dat kost onnodig tijd. Daarom is het belangrijk dat iedereen in Nederland voor het bellen zichzelf de vraag stelt: kan mijn klacht wachten tot de huisartsenpraktijk weer open is? Bezoek onze website, Thuisarts.nl of Moetiknaardedokter.nl voor advies.
70% van de mensen vindt online het antwoord op de vraag of hun klacht kan wachten. Bezoek onze website en check op Moetiknaardedokter.nl of Thuisarts.nl voor advies over jouw medische klacht.
Nee, de spoedpost huisartsen is alleen voor mensen met klachten die niet kunnen wachten tot de huisartsenpraktijk weer open is.
Het is altijd erg druk op de spoedpost huisartsen. Daarom is het belangrijk dat alleen mensen langskomen met klachten die echt niet kunnen wachten. Als je belt, krijg je een medewerker aan de telefoon die je een paar vragen stelt. Of je beantwoordt op de website van de huisartsen spoedpost een paar vragen. Zo weet de medewerker of jouw klacht spoed heeft. Kan jouw klacht niet wachten tot jouw eigen huisarts weer werkt? Dan mag je langskomen op de huisartsens poedpost. Heeft jouw klacht geen spoed? Dan krijg je telefonisch of online advies.
Soms, de kans is klein dat je je eigen huisarts ziet op de spoedpost huisartsen. Vaak word je behandeld door een andere huisarts.
De spoedpost huisartsen is alleen open op momenten dat de praktijk van jouw huisarts is gesloten.
- Om de kwaliteit van de telefoongesprekken door triagisten te toetsen en desgewenst te verbeteren door middel van scholing en training
- Om in geval van een klacht of calamiteit naderhand na te gaan hoe een telefoongesprek is verlopen
Ja, u kunt de kosten van een bezoek aan de Spoedpost Huisartsen betalen via de pinautomaat. Wij accepteren geen contant geld.
Voor vragen over uw rekening kunt u tijdens kantooruren bellen met de Spoedpost Huisartsen: 0344 799 111.
Dan zijn waarschijnlijk niet al uw (verzekerings)gegevens correct. Neem dan contact tijdens kantooruren op met de Spoedpost (0344799111), om uw juiste gegevens door te geven.
Normaal gesproken regelen patiënten herhalingsrecepten met hun eigen huisarts. Alleen in dringende gevallen kunt u contact opnemen met Regioapotheek voor een herhaalrecept.
Ja, de volgende werkdag is uw huisarts op de hoogte van de inhoud van uw contact met de Spoedpost Huisartsen.
Nee, het hebben van geen vervoer is geen reden voor de huisarts om een huisbezoek af te leggen. U dient zelf voor vervoer te zorgen.